Wednesday, November 9, 2011

Bazaar Gilman











Just on the corner of my street you can find Baazar Gilman which is run by Nicole and her dad. As you can imagine I go very often with Miranda and once in a while with Michael. Miranda loves it because there are so many things to grab and taste! (now she is at a stage that she puts EVERYTHING in her mouth). At Bazaar Gilman you can find whatever you want, clothes, plants, thread, china, jewelery, music instruments, furniture, books...you name it! If you come to visit Berkeley, Bazaar Gilman is a must. 

 As you can remember, some months ago I became officially a collector of antiques and unique stuff. In fact, I have always liked flea markets. Definitely this comes from my dad who has always liked them too. 



Justo en la esquina de la calle donde vivimos está Bazaar Gilman. Me emocioné cuando vi que se trataba de un mercado de pulgas local. Me encantan los mercados de pulgas, yo creo que les tomé el gusto por mi papá, porque a él siempre le han gustado.

Desde que lo descubrimos Miranda y yo vamos bastante seguido, dígamos que dos veces por semana o más. A Miranda le encanta ir porque hay miles de cosas para tocar y chupar (ahorita está en la época de chupar absolutamente TODO). Con Michael vamos a veces porque no le encanta. 

 En Bazaar Gilman pueden encontrar libros, discos, ropa, muebles, joyería, hasta una silla de dentista, muebles, macetas, copas, platos, estambre...lo que quieran. Los dueños son Nicole y su papá quienes todos los días están chambeándole duro desde la mañana subiendo y bajando de su camioneta antiguedades y chachara y media. 

Cuando vengan a visitarnos seguro los llevamos. 


No comments:

Post a Comment